۱۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۵۵

بسکتبال قهرمانی مردان آسیا – فیلیپین؛

ایران – چین؛ دیدار مدعی و مدافع/ فینال زود روس در روز پایانی مرحله مقدماتی

ایران – چین؛ دیدار مدعی و مدافع/ فینال زود روس در روز پایانی مرحله مقدماتی

تیم ملی بسکتبال ایران روز شنبه و در آخرین روز مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی مردان آسیا و انتخابی جهان باید برابر چین صف آرایی کند. تیمی که مدافع قهرمانی این دوره از مسابقات است و ایران برای اینکه بخت خود را برای قهرمانی بیشتر کند باید این تیم را شکست دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی بسکتبال کشورمان که امروز جمعه در حساس ترین بازی روز دوم مسابقات قهرمانی مردان آسیا موفق به شکست دادن 76 بر 65 کره جنوبی شد، روز شنبه باید آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی این رقابت ها را برابر چین برگزار کند.

چین، مقتدرترین تیم ادوار مختلف مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا در کسب قهرمانی و حتی میزبانی، مدافع قهرمانی این دوره از مسابقات هم است در حالیکه، ایران هم از بخت های بزرگ قهرمانی در فیلیپین محسوب می شود.  از این رو دیدار دو تیم ایران و چین در روز پایانی مرحله مقدماتی بیست و هفتمین دوره مسابقات قهرمانی مردان آسیا حساس ترین دیدار این روز و به نوعی مرحله مقدماتی مسابقات به حساب می آید.

چین که در 8 دوره ابتدایی جام ملت های بسکتبال آسیا غایب بود اما از سال 1975 حضور متوالی در ای رقابت ها را آغاز کرد، تاکنون و طی 19 دوره حضور در این رقابت ها 15 بار صاحب جام قهرمانی شده است و به نوعی طلایی ترین تیم بسکتبال آسیا محسوب می شود.

دو سال پیش و در فینال جام ملت های آسیا چینی ها با شکست دادن حریف آسیایی خود یعنی اردن، برای پانزدهمین بار قهرمان شدند. آنها برای دفاع از قهرمانی و اینکه مقتدرانه صاحب سهمیه جهانی شوند، شرایط خوبی دارند چون با ترکیبی کامل که حتی " یی جانلیان" بازیکن شاخصی که تجربه بازی در NBA را هم دارد، در آن حضور دارد اردوهای متوالی همراه با دیدارهای تدارکاتی کافی در اروپا برگزار کردند.

چینی ها که ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه بهره می برند، امیدوارند با سرمربی یونانی خود یعنی "پاناگیوتیس جیاناکیس" و اتکا به سبک هجومی و دفاعی این مربی به آنچه می خواهند برسند و قهرمان شوند در حالیکه برای آنها ثابت شده ایران رقیبی جدی و کاملا مدعی برایشان خواهد بود به خصوص بعد از دیدار امروز میان تیم های ایران و کره جنوبی که طی آن ملی پوشان کشورمان موفق به شکست حریف خود شدند در حالیکه کره ای  ها در روز نخست مسابقات چین را شکست داده بودند.

در هر صورت تیم ملی بسکتبال ایران برای اینکه شانس خود را برای قهرمان شدن در آسیا بیشتر و بیشتر کند باید چین را هم شکست داد تا ثابت کند مدعی ترین تیم در گروه مرگ است گروهی که کره جنوبی و چین هم در آن حضور دارند اما هر دو تیم شکست پذیر نشان دادند.

تیم ملی بسکتبال ایران چهار سال پیش با ترکیبی که بیشتر آنها را امروز هم در اختیار دارد، در تیانجین چین، تیم ملی این کشور را قاطعانه شکست داد و برای دومین بار قهرمان آسیا شد و حالا پیروزی دوباره و تغیین کننده برابر این تیم دور از دسترس نیست به خصوص با ترکیبی  با تجربه که ساختار اصلی آنها برای چندمین بار در جام ملت های آسیا کنار هم قرار می گیرند.


دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و چین به عنوان فینال زودرس مسابقات قهرمانی مردان آسیا در حالی برگزار می شود که تیم کشورمان از دو پیروزی برابر مالزی و کره جنوبی صدرنشین گروه سوم است و در صورت شکست دادن چین می تواند به عنوان صدرنشین راهی مرحله دوم شود.

برنامه کامل روز سوم و پایانی مرحله مقدماتی مسابقات بسکتبال قهرمانی مردان آسیا به شرح زیر است:

شنبه 12 مردادماه

گروه A

* فیلیپین - چین تایپه
* عربستان - اردن

گروه B

* هنگ کنگ - قطر

گروه C

* مالزی - کره جنوبی
* ایران - چین (ساعت 14:15 به وقت ایران)

گروه D

* هند - قزاقستان
* بحرین - تایلند

کد خبر 2108688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha